PMR?


Assalammualaikum. PMR? Dah berapa minggu dah selesai. Alhamdulillah dapat jawab semuanya. Insyaallah result maybe dapat apa yang aku nak. Hmmm :') Even result trial tak berapa nak bagus. Just dapat 1A je because hmm penyakit yang tak dapat nak dielakkan. Dugaan bulan ramadhan kita redha jela. Bila trial tak dapat result yang bagus, aku nekad nak buat betul-betul masa PMR yang betul-betul. Okay now aku dah usaha. Lepas usaha doa dan tawakal. Insyaallah . Since cikgu family semua harapkan aku and kengkawan yang lain, aku nekad buat betul-betul. Kitaorang bakul cemerlang. Means budak target lah kan. Target harapan sekolah, pengetua,cikgu and PIBG. Okay then masa ada perjumpaan dengan pengetua semua tu, dia cakap nanti dia tampal gambar budak target dekat papan kenyataan nak tunjuk result masa PMR betul-betul dapat berapa. 

Okay hey kalau result tak okay siapa yang tak malu kan? Dah lah gambar sebesar gambar pasport. Orang pon boleh kenal kan? Kalau letak nama takpelah sangat. Nie letak gambar. Malu laaa kalau result tak okay. Kita dah lah bakul cemerlang. Kan? Ya Allah rasa macam satu cabaran besar juga lah PMR nie. Aku nie sekolah biasa je. Sekolah biasa bukan sekolah asrama penuh , bukan sekolah pandai. Tapi sekolah biasa. So macam nak buktikan kat orang lah jugak tak semestinya sekolah biasa tak boleh capai yang terbaik kan? So aku sahut cabaran tu. Insyaallah la. Kita belajar nie bukan sebab nak exam je. Tapi ilmu tu untuk kebaikan kita. Sampai mati ilmu tu kita guna. So kita jangan niat belajar sebab nak exam. Memang tak kan dapat apa lah kan. Itu yang cikgu aku pesan. So aku titipkan dalam diri aku. Aku pun nak buat ayah ibu bangga. So haruslah aku buat betul-betul.

Hmm okay since PMR pun dah habis, aku pun dah usaha, sekarang tunggu result. And maybe kertas aku tengah ditanda oleh pemeriksa. Hope sangat hati dia lembut kasi aku markah lebih. Haha k :P So nak cakap ni, PMR dah habis! So what can i do? Terlalu boring. Sangat boring. Pergi sekolah aktiviti tak berapa nak best lah kan. Duduk dengar ceramah kematu dah bontot aku. Serious memang tak ramai yang datang. So aku rasa duduk rumah pun sama je. Dok melanguk je. hahaha mintak ibu hantar pergi MPH bagai. Memasing busy. At least aku boleh beli novel ke nak baca kan. Haha kalau aku dapat novel, memang takkan keluar bilik lah. Dok menghabiskan novel sehari suntuk. K semua tahu perangai aku.

Haha aduh lenguh jari menaip. Maybe lepas nie kembali aktif di blog? Because rindu sangat *hug* aku mula berblogging dari darjah 6 k. Sekarang aku dah form 3.Dalam 4tahun jugak.Hmmm so takkan nak tinggalkan blog macam tu je kan? So aku pulak merajinkan diri lepas PMR dah habis. hihihi okay la bye :)

No comments: